barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

bjØrn-Svavelhjärta.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Relativt nystartad HC-band från Avesta, och ett hemligt sådant eller så har fyra stycken bandmedlemmar med samma namn lyckats hitta varandra.
 
Det är förbannat argt och tungt...och D-gravning, första låten av fyra sätter standarden med raderna
 
Avsky
Vanmakt
Avsmak
Förakt
Feldriv
Skitliv
 
Så fortsätter det och jag gillar det här. Inte en glad textrad men inte heller bara skrika ut sitt hat utan texterna är bra. Ibland önskar jag lite mer tempo, det är i mina öron bara Sänkan som blixtrar till och uppmanar till moshpit. Annars är det....tja, midtempo. 
 
Jag blev också förvånad att låtarna var så pass långa, 18 minuter klockar ep:n in på när sådant här liknande om jag ska generalisera - brukar vara över på hälften av tiden. 
 
Jag vet att i alla fall några av medlemmarna har meriter från andra band, och helt klart vet dom vad dom håller på med.
 
Men på tal om att hålla på med....fimpa den stämningsfulla (försöken) till sång som dyker upp om än flyktigt. Emovibbar vill jag inte få av det här.
 
Annars-tummen upp.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: