barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Epidemics-S/T.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
 
 
Det tog ett tag (nu igen) för mig att skriva om den här skivan men nu så. Epidemics som jag direkt började följa när de bildades då jag verkligen gillade (och fortfarande gillar) Disconvenience.
 
Direkt så svär jag lite när skivan igång att det tog sådan tid för mig att höra hela men huvudsaken är väl att syndaren vaknar?
 
Om än sent.
 
Om man ska jämföra de två banden, där det väl bara skiljer ett namnbyte egentligen för jag tror det är samma medlemmar helt och hållet så....är det fortfarande punk men lite lugnare tempo även om det knappast hamnar om rock. Och Emma sjunger mer än tidigare, det satsas inte så mycket på råstyrka utan hon sjunger helt mer och rösten kommer verkligen till sin rätt även om jag knappast hade något emot hennes sång på skivan Umeå punk city om jag ska gå så långt tillbaka.
 
Spelskickligt och mycket att säga. Styrkan hos bandet tycker jag är texterna då det är bitskt angående många saker men det är gjort med mycket humor som i te.x I am the apocalypse där modebloggare får sig en känga. Mycket melodi i låtarna och öppningen är mycket start med bland annat Born in the 80`s (som också finns som video) och Loudmouth. Även Does it even matter finns som video ska tilläggas.
 
Ett klockrent släpp helt enkelt och tydligen så ska nya skivan (den här kom ut 2013) låta ganska annorlunda så det ska bli spännande att höra.
 
Och den här gången ska det inte ta två år innan jag lyssnar igenom.
 
Och när vi ändå är på ämnet så vill jag puscha för bandets låt till Fatta!-kampanjen som verkligen är hedersvärt och det ska de har all cred för. Länk här nedan.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: