barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Gov`t Mule-Dub side of the mule.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Tänk så fel det kan bli, jag greppade den här skivan p.g.a titeln och omslaget, i tron att det var-tja-en dubskiva vilket väl inte direkt är att vara helt galet att anta?
 
Gud så fel jag hade.
 
Och jag tackar min lyckliga stjärna att jag bara lånade den och inte köpte den.
 
2 CD`s och en dvd. Och öppningen på skiva ett säger rätt mycket om hela skivan. För man möts av ett band som mest verkar ägna sig åt någon jamsession som aldrig tar slut med en massa gitarr-onani. Jag kollade upp gruppen och...
 
Ja...det är ett sådant band, bildad ur askan av Allman Brothers.
 
Men då skiva 2 lovade Reggae got soul, 54-46 och Pressure drop så led jag....för att höra att det just är Toots Hibbert som gästar på dessa låtar.
 
Och visst har han lika bra röst som när det begav sig. Nackdelen är dock att skivorna är just live och Toots drar ut på sin medverkan och verkar mest intresserad av att få publiken att fylla i/jubla/sjunga med...än att sjunga själv. Tyvärr.
 
Så..inte ens om jag tar till "kul att höra Toots" så räddar det vidare mycket. En ren plåga musikaliskt och ett för publikfriande gästspel så....
 
Jag försöker glömma att jag ens hört skivorna.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: