barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Suede Razors-Passion on the pitch.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Med folk från bland annat Harrington saints, som kallats "All star band" här och där. En sådan epitet brukar jag ofta skaka på huvudet åt då det ofta blir en djäkla hype och alla gillar bandet även om de inte ens släppt något-.....och sedan när man själv hör bandet blir man bara besviken. 
 
Men det här är mitt första möte med dom så jag hade inga förväntningar.
 
Men väldigt överraskad för band som låter som Slade, T-Rex och (lite) The Who blandad med Oi är inte så vanligt, inte vad jag hört på ett par år i alla fall. Bootboy glam? Många skins från nden äldre generationen droppar dessa band som favoriter från umgdomen vilket kanske vi icke-britter inte kan haja men i alla fall jag kan förstå det då det var väldigt bra rockmusik och i många gånger från gatan. Men nu ska jag inte snöa in på det.
 
Inte helt oväntat handlar titelspåret om fotboll och ja, b-sidan är en cover.
 
Av Red London.
 
Även om låten väl mer är förknippat med Skullhead hos många.
 
Sen finns det andra versioner av den låten också men det här är bland de bättre jag hört.
 
Och då det väl bor en liten glamrockare i mig ibland så....
 
..ja, jag är ganska så överförtjust i Suede Razors.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: