barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

By the Way-Watch me bleed.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Jag lyckades lägga vantarna på denna singel då det tydligen började närma sig mindre än 10 ex kvar. Tur var det för då bandet är ett av de bästa nya musikaliska intrycket jag fått hittils i år och då (eller jämt) så vill man ju ha allt av ett band man verkligen gillar.
 
Min skivsamling består ganska mycket av DIY utgåvor men det här är faktiskt första gången jag köpt en singel....där det bara är en låt. Jag tror många band inte ens skulle lägga energi på att bränna plattor just för bara en låt, speciellt inte i dessa digitala tider så....all heder till By the Way.
 
Och låten handlar om ett av det mest naturliga som samtidigt är otroligt tabulagt..mens helt enkelt. En riktigt bra låt med refräng som sätter sig direkt och bra kör i raden:

"My body was not a choice-I am free to raise my voice".
 
En video har även spelats in till låten så det är bara att vänta på den då. Tills dess så kan du, om du inte får tag på en fysisk skiva-lyssna på låten på Spotify, liksom deras andra släpp.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: