barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Doka-A new era.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Ännu ett släpp av A message to you, som varit väldigt flitiga i det avseendet på sista tiden. Denna gång är det Doka, ett gäng som spelat sen 2008 och detta är deras fjärde platta och mitt första möte med dom.
 
Jag ska säga att jag anade hur bandet skulle låta baserat på omslaget och till viss del baserat på låttitlarna. Sen var jag lite orolig för att det skulle vara mycket "rock n roll klyschor" men jag är glad att säga att jag hade fel.
 
För Doka levererar här snarare mycket vettiga texter där jag tycker den röda tråden är budskapet:
 
Även om livet är skit så har du all chans i världen att klara dig bra, att inte hänga läpp eller tro att du är körd från start även om du till exempel inte är född med silversked i truten.
 
Bandet har bra melodier, körer och refränger. Det är bra driv i musiken där sångaren Andree har en mycket bra och hes röst som verkligen kommer till sin rätt i de lugna spåren Life based on a lie och I`ll watch your back-den sistnämnda som beskriver på ett mycket bra sätt hur vänskap ska vara.
 
Gillar du musik i stil med Bombshell Rocks och tidiga Dropkick Murphys (minus de Irländska inslagen), Social Distortion och Hanoi Rocks så tycker jag du ska ge den här skivan med som har en grym öppning med  Get off my back en chans.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: