barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Scenic Belly-No luck.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Ett punkband med 20 år på nacken, eller 21 om vi ska vara petiga-som jag inte hört. Visst, man kan inte höra allt men jag är ändå lite förvånad att jag inte hört talas om denna Halmstadgrupp tidigare.
 
Men,men-det är kul att hitta nytt.
 
6 låtar på denna vinyl, som även finns på cd. Och det är välspelande punk med ganska mycket rock n roll influenser....en del utrymme för gitarrsolon och någon liten referens är kanske bland annat The Bones, Stiff Little fingers senare verk och lite av tidiga Backyard Babies.
 
Helt på engelska och refrängerna sitter och värt att nämnda är One down och On top of the world-bägge från b-sidan. Och som oftast så är titelspåret djäkligt bra, det brukar ju vara titelspår just av en anledning.
 
Jag gillar den här skivan och det här bandet och tror jag skulle gilla dom live på en trång rockklubb med ett par öl innanför västen och en i handen.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: