barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

By the Way-Riot.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
I 3 år var jag omedveten om att vi faktiskt har ett Riot grrrl band i stan, något jag-vad jag kan minnas-det var många år sedan vi hade. Jag blev tipsad om detta band av en Norrälndsk kamrat som sett dom i Umeå och blvit begeistrad. Så när jag fick veta att dom skulle spela på hemmaplan styrde jag kosan dit, såg dom och köpte denna skiva.
 
En 4 låtars skiva där det tydligen är en blandning av gammalt och nytt. Blandat lite mer poprockligt och en del spår med lite mera ös i. De kan helt klart hantera sina instrument och skriva medryckande låtar. De mer enligt mig poppiga spåren-Fighter och Here we go tycker jag Agnes sång emellanåt påminner om Marit Bergmans. 
 
Och i de lite hårdare, som jag gillar bäst på den här skivan-Hell no (om våldtäktskultur) och Blind oppression tycker jag mig höra lite spår av The Donnas, främst i den sistnämnda, i alla fall gällande gitarrerna. Men allt det där är ju subjektivt givetvis.
 
En bra ep och jag vill gärna höra mer. Och....stilpoäng för den dittejpade låtlistan på baksidan av skivan-det värmer i mitt D.I.Y hjärta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: