barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Agent Bulldogg/Close Shave-We will never die.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
 
Sällan har jag skådat en sådan här logisk split mellan två band. Just för att bägge banden bildades ungefär samtidigt-86, bägge banden har alltid gått sin egen väg och fått kopiösa mängder skit från alla hörn och kanter för just det. Och på ett personligt plan så har dom betytt väldigt mycket för mig då de var bland de första banden inom genren som jag riktigt fastnade för.
 
Birmingham-gossarna öppnar med Shout it out som är en riktigt energisk låt där dom behandlar bandets resa och historia. En klockren öppning.
 
Bulldoggarna bjuder som första spår på Non Serviam, en pepplåt utan dess like som känns väldigt mycket Agent Bulldogg textmässigt. Titeln som betyder (typ) "Jag tjänar inte" om jag inte minns fel. Och det kan väl man säga att bandet knappast gjort genom åren eller gör. Refrängen är väldigt talande:
 
Du lät dig aldrig knäckas, aldrig någonsin vek du en tum, non serviam-non serviam.
 
En av de bästa punktexterna som skrivits på senare år.
 
På b-sidan bjuds vi på en ny version av Staden vaknar från 1000 glas, dock utan (alltför mycket) baktakt och helt klart röjigare och skråligare än originalet.
 
..medans Close Shave avslutar denna split med The music no one likes där de låter som en bra blandning av klassika Close Shave och mer hårdare som de gör på senaste skivan Bad Reputation.
 
Skivan är släppt av Pretty Shitty town och finns i flera olika färger, bland annat i guld vilket jag valde.
 
 
 
 
 Missa inte denna skiva.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: