barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Lost Warning-S/T.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Dessa Malmögossar blev jag väldigt förtjust i efter deras insats på Chaos in Sweden och efter deras split med Avgå! Så givetvis var jag tvungen att kolla upp denna singel som släpptes för snart 1½ månad sen.  Den här recensionen är gjord via lyssning på Spotify men efter att ha lyssnat på halva så beställde jag den fysiskt.
 
Och jag blev som sagt förtjust då men nu är jag överförtjust. Otroligt fräsch och välspelad punk där jag ofta tänker på Oxymoron. Bra refränger, bra gitarrsolon, fullt med allsångsrefränger...ja, allt är kanon.
 
War criminals hade jag hört innan och gillat men alla 4 spår är kanon Från starten i Another dead small town till avslutande Terraces. Titlarna på dessa säger sig självt så jag tänker inte gå in på att analysera texterna. Jag gillar även skarpt texten i Speak up, shut up- so speak up when you are sober-but shut up when you are drunk.
 
Tänk om folk kunde lära sig det.
 
En kandidat till årets bästa singel helt klart.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: