barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Sabotage-Faderskap i gråzonen.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Sabotage, som jag nyligen såg genomföra en av årets bästa spelningar-övertygar igen med sitt andra släpp.
 
Denna gång med 7 låtar där mycket känns igen från Betraktelser från staketet, främst textmässigt. Jag har sagt det förut och säger det igen:
 
Robban är helt klart Sveriges bästa textförfattare. Skivan innehåller få glada textrader men det är för den sakens skull inte så "rätt på" gällande avsky mot hur samhället ser ut, religion och mänskliga beetenden. Utan det är så man verkligen lyssnar på texterna och tolkar....texterna som har mängder av  fyndiga formuleringar. 
 
Allt är inte nattsvart eller pucko och skit utan det innehåller även en bra uppmaning att kämpa på trots att livet är tungt i Kanske ljuset och den fina texten i Mitt barn sätter verkligen ord på hur man känner som förälder. 
 
Bandet har verkligen ett speciellt och eget sound och det är extra kul att Johan Matzon medverkar på klaviatur på några av spåren. Något jag saknat i den svenska punken och tankarna går ju direkt till Dims Rebellion.
 
Bäst av dom sju spåren är Skitsnacksexcess (jag tror vi alla känner någon sådan som beskrivs i texten), Mitt barn och den engelska version av Blå linjen blues-When Odin calls.
 
Liksom förra gången-full pott.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: