barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Stora Gatan Northern Soul Club.

Kategori: Klubb.

Klubbar som endast spelar musik och inte har liveband har under "min tid" varit lätträknade i Västerås, och inte särskilt långlivade. Så tillskottet med Stora Gatan Northern Soul Club var välkommet och intressant då jag i många år varit lite och petat i genren. Och det är kul att det finns alternativ.
 
 
 
Grogg var platsen och det försra jag slogs av var den billiga ölen - 29 spänn för en stor stark, något jag aldrig trodde skulle hända. Tre stycken dj`s var på plats och även om jag tycker ljudet var lite för högt så var det bra.
 
Sen så ska jag inte ge mig in på att identifiera vilka artister som spelades men bra var det som sagt, även om det blev lite för mycket soul i ett svep...men det får man ju förvänta sig om man nu går på soul-klubb (no shit?)
 
Folket var blandat men man kunde lätt se att många var där just för musiken. En bra blandning av mods, skins och anglofiler samt många andra ur andra subkulturella stammar.
 
Jag hoppas helt klart på en fortsättning.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: