barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Avgå!/Lost Warning-Split (Switchlight Records)

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
 
 
Den svenska Oi och punkscenen ser starkare ut än på länge, som denna nyligen utgivna sjua visar utgiven av Swichlight i 230 ex.
 
Avgå! hade jag förväntat mig skulle vara bra och visst är dom det, trots att de inte släppt så mycket så är de redan ett sådant där band som levererar och efter medverkan på den här och med deras egna sjua i åtanke så tycker jag det väl snart är dags för en fullängdare? Både Trasigt lik och Jag kan ta det är mycket bra och speciellt den första får mig på riktigt, riktigt bra humör. Det är väl en bra blandning av Oi och lite UK 82 där jag faktiskt tänker rätt mycket på ett snabbt Major Accident, fast det är jag kanske rätt ensam om att tycka?
 
Lost Warning hörde jag nyligen för första gången, hur länge de funnits ska jag låta vara osagt men bandmedlemmarna är knappast några nybörjare då de medverkar och medverkat i orkestrar som Royal Stakeout, The Cremators och Slöa Knivar. Deras bidrag på Chaos in Sweden var Ratface och tillika min introduktion och den är även med här jämte Election day. Två rejäla punkdängor och liksom Avgå! så får jag en otrolig lust att se detta band live direkt och ju mer jag hör dom på skivor. Dags att trakassera hemstadens lokala bokare eller så kanske jag har tur att komma loss någon gång och resa utomsocknes för att se dom.
 
230 ex som sagt så ta och köp denna finfina punkkaramell som helt klart lär få dig på bra humör nu när vinter och mörker stundar.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: