barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Topper-Get in the line (A message to you)

Kategori: Skivrecensioner.

 
  
 Första gången jag hörde Topper var i början av 2000-talet, och om jag ska sammanfatta vad jag tyckte om dom då och tycker framtills idag så blir det ungefär så här:
 
De var en friskt fläkt när dom kom, i en tid där var och varannat punkband lät som Rancid. Och jag gillade och gillar att de blickar och blickade mer tillbaka till 77-79. Problemet har dock varit sedan dess att:
 
Många gånger är låttexterna hyfsat bra på papper i grunden men det brast och brister många gånger i sången, främst med uttal och även så är det många gånger en del nödrim och märkliga formuleringar. Men jag har fattat att många tycker just detta är en del av bandets charm.
 
Och i och med den här skivan då? Har min åsikt ändrats?
 
Nej, faktiskt inte. 
 
Musiken är bra, med dofter från The Clash, Magazine och Stiff little Fingers och även om sången blivit lite bättre än förut så är det inte klockren. Likadant med texterna som jag ogärna dissar på grund av bra budskap, jag tänker bland annat på All my friends, titelspåret och My little sister men ja....jag låter bli att upprepa mig och hänvisar istället till raderna ovan. 
 
Skivan har dock en djäkligt bra öppning i So what you gonna do och jag gillar även No justice men hur jag än försöker vara positiv så blir det som det blir. Min åsikt är oförändrad.
 
Topper är som de brukar med andra ord, och deras popularitet går inte att ta miste på så de som gillar bandet innan lär väl göra det nu också.
 
Släpps av på cd och digitalt 16 oktober samt på vinyl 12 november.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: