barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

BSC #8

Kategori: Gigrecensioner.

 
BSC # 8 gick av stapeln på Norra Grängesbergsgatan 26, som jag passerat tidigare på dagen och konstaterat att det var sådär skumt och ruffigt perfekt för ändamålet.
 
Då dagen varit ganska hektisk med bland annat hockey (4-0 vinst för Malmö) så var det inte så mycket tid för förfest men några snabba öl togs innan kvintetten jag ingick i staplade iväg. Väl på plats så blev det morsande på folk från hela Sverige och kikande på merchborden, där tyvärr Rixes ep redan var slut.
 
Fördelen med den här spelningen var att man fick ta med sig egen dricka och det var även lite nackdelen då det var rätt litet ställe och att släpa på kassar blev lite sådär och det var både två och tre som tappade bort sina dryckjom. Men det är ju sådant som händer.
 
Kort efter vi anlänt drog Urban Savage igång och jag trängde mig fram för att knäppa lite bilder. Efter en så fladdrade både jag och mobil all världens väg-det var sådär röjigt att man följde med vare sig man ville eller inte. Bandet övertygade helt klart med sin Negative Approach/Blitz liknande punk och man blev väldigt fort varm i kläderna. Lite för varm men jag undrar om jag inte hamnat i något sorts manligt klimakterie....
 
 
 
I pausen blev det svalkande och lite promotande av Död Romans samt givetvis surrande om ditten och datten. Och jag hamnade väl lite i sjunde himlen då jag fick posera tillsammans med majoriteten av Beyond Pink. Det surrades även med Jessica, Sörling, Christopher, Pike, Heidi, Lollo, Arthur med flera.
 
 
 
Rixe klev på kort därefter och genomförde en mycket bra spelning som kändes väldigt kort. Det var över på någonstans runt 20-25 minuter men vad jag vet så har dom väl inte så mycket (mer) material så....Eftersom trummisen Maxime även är med i (eller är?) Digital Octopus så utlovades det lite sådant.
 
Och ja....nu är jag redan en believer men nog kändes det ändå lite bisarrt på något vis med just sådan musik på en punkspelning. Egentligen.
 
Men folk diggade med, liksom jag (han som verkligen inte gillar elektronisk musik) till bland annat Voice of a Generation och I dont like you *2.
 
 
 
Efter skivköp av bland annat Chaos in Sweden # 2 så bar det iväg ut i krognatten med folk från Stockholm och Norrköping bland annat.....och efter mycket om och men-främst dividerande-så hamnade vi på ett ställe som jag tror hette Nobes, som bara serverade folköl. Men det kändes som om det räckte mer än väl just då så...där fortsatte och slutade sen den här kvällen.
 
Som var ett topparrangemang med en massa kul folk på plats. Nästa BSC blir tydligen 12 december och det är nog mycket troligt att jag kommer vara där även då.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: