barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Urban Savage-4 song ep.

Kategori: Allmänt

 
 
Innan jag hade hört Malmöbandet Urban Savage så hade jag fått beskrivningen "Som en blandning mellan Negative Approach och Blitz".
 
Givetvis väckte detta min nyfikenhet och efter kollat upp dom via de "vanliga" kanalerna så var jag benägen att hålla med.
 
Jag kan konstatera efter sett dom i Malmö denna helg (19 september) att dom även är grymma live. Denna platta köptes på plats och fler köp lär komma.
 
4 låtars ös där det låter som både jag och andra nämnt. Cop riot och The end blir favoriterna men även de två andra In those nights och Nothing`s ever given är mycket, mycket bra.
 
Och som en bra ep bör göra, att få en att tycka det är för lite och man VILL ha mer....så lyckas denna skiva med just det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: