barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Lastkaj 14-Längst upp på bottens topp.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Jag tokhyllade bandets fullängdare så jag var minst sagt spänd inför den här singeln-skulle de kunna leverera lika bra igen eller borde jag försöka bromsa mig lite i mina (höga) förväntningar?
 
Och jag blev inte besviken. 4 bra låtar där En brand öppnar skivan och sätter sig direkt följt av titelspåret innan tempot dras ner och svängarna tas ut i En armlängd bort som behandlar tiggare/tiggeri
 
Jag har inte sådan vidare bra koll inom genren världsmusik men jag antar att det spåret är ett försök eller deras tolkning av Kletzmer-musik, som kryddas med lite reggaetakt. Just den låtens text är så slående på pricken och oavsett vad man tycker om fenomenet/problematiken/faktumet så....nog har vi alla hört den attityden i texten mer än en gång? Skiva avslutas med Aggregatet.
 
Jag gillar första spåret bäst och jo-visst har bandet gjort ännu ett bra skivsläpp i vinylformat, en riktigt snygg utgåva dessutom av Secondclass kids.
 
Igen.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: