barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Posso Kongro-S/T (CD)

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
 
En bra debut av ett band jag inte vet så mycket om, mer än att de är ifrån Örebro. Det är i allafall skönt att se lite nya ansikten i den här delen av punkscenen, sen om dom anser sig tillhöra Oi-scenen ska jag låta vara osagt men det finns ju i alla fall skinheads i sättningen..så då är dom väl Oi? (skämt åsido)
 
Jag har svårt att tro att dessa gossar är nybörjare, texterna är bra skrivna om bland annat slita på jobbet och att låta ölen flöda. Musikmässigt så låter dom många gånger ganska likt Asta Kask och liknande svenska gäng  men jag tycker mig även höra ekon av Antipati och Unit Lost (kanske främst hur bandet lät på Asfalt).
 
Och för mig är det en himla bra blandning, dom gör det hela bra såväl som när de öser på som när de satsar på mer melodi. Jag har trots min än så länge flyktiga bekanstap hunnit sett dom live i Stockholm och där skötte de sig helt klart bra.
 
 Jag tror att det här bandet helt klart kan bli att räkna med så jag hoppas att få höra mer av dom snarast.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: