barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Fanzineåret 2016.

Kategori: Fanzines.

 
 
Året var bra på (pappers) fanzine-fronten i punksverige. Även om det fortfarande inte handlar om några mängder.
 
Jag stiftade bekantskap med Keybörd Warrior som var en riktigt frisk fläkt, där jag tänkte på gamla favoriter som Sika Äpärä och Pie-Mag.
 
Marching On tog tyvärr en paus i mitten av året och det har fortsatt varit tyst efter det. Vad anledningen var är för mig okänd.
 
Men inte långt efter det faktumet så kom en nykomling-In defiance. Likt M.O så var utgivningstakten (inna pausen givetvis) varit imponerande och jag hoppas det fortsätter så.
 
Kung på tronen blir Turist i tillvaron-Sörlings första zine på papper på 25 år. Ett fanzine med grymt bra tryck, många intressanta skribenter och..helt enkelt allt man behöver om man gillar punk-och främst om man är väldigt bred i sitt punklyssnande.
 
Det är härligt att det rör på sig på den här fronten och jag hoppas alla som är involerade i scenen stöttar dessa skribenter så de blir peppade att fortsätta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: