barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Farväl Micky Fitz.

Kategori: Allmänt

 
  1. Igår (1 december) nåddes jag av ett väldigt sorgligt besked-Micky Fitz hade förlorat kampen mot cancer.
 
När jag var en punkyngling (1992 för att vara exakt) och väldigt färsk angående kunskap om Oi så slog Fitz och hans mannar i The Business undan benen på mig med en liveversion av Suburban rebels på samlingen Oi! chartbusters 1 & 2.
 
Och de blev då ett favoritband och den positionen höll dom väl.
 
Deras skivor höll alltid hög klass-från debuten och Welcome to the real world till underskattade Keep the faith och inte att förglömma: The truth, the whole truth and nothing but the truth. Den senare som är en av 90-talets bästa punkskivor, om inte DEN bästa.
 
Så i kväll, fredag-så kommer jag gå igenom mina skivor med bandet och minnas. Och med all säkerhet bli blödig över Micks bortgång, frontmannen i ett band som funnits med mig i nästan 25 år.
 
Så farväl Micky och tack för allt.
 
Och minns några av hans ord...
 
Never say never....
 
Fight the real enemy....
 
Och Smash the discos....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: