barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Mobster-Checking out.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Bandet är inga duvungar, jag känner igen några namn från The Skatatones och det var ju inte igår. Bandet har nu nästan existerat i 10 år och att jag först nu hör dom "riktigt" (fast det är en digital utgåva) tyder väl på att jag tyvärr fortfarande inte har kommit i kapp med den svenska ska-scenen, som jag tappade kontakten med någon gång i början av 200-talet.
 
Bandet hanterar sina instrument skickligt, mycket och bra blås. En jämnbra 5 låtars ep där Run away är favoriten. 
 
Dock så lyckas de inte riktigt skaka om min värld sådär lite extra. Även om skivan växer för varje lyssning så blir det inte mer än godkänt med ett litet plus i kanten för denna gång för Mobster.
 
Men jag hör gärna mer och ger min support till bandet. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: