barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Dont you wish we were dead.

Kategori: Film & Dokumentär.

 
 
I mina ögon är The Damned ett band som borde få mer cred än vad de fått. Mer än att de nämns att de släppte den första punksingeln, att de efterkommande två singlarna var milstolpar och att första albumet var bra.
 
Den här dokumentären, som är en av de bästa jag sett på länge-fick mig helt klart att ännu en gång bli kär i bandet. Att under de tidiga liveklippen önska att jag var där. En kul grej angående liveklippen är att de uppvisar minst lika bra energi 77 som säg 2009. 
 
Det är också kul att det inte bara är fokus på vokalisten, men det beror nog på att bandet hade flertalet väldigt starka personligheter-läs: Rat och Captain. Det är nästan så att Dave Vanian är i minoritet gällande kamerafokus.
 
Jag kan inte hitta något att anmärka negativt på, den här rekommenderar jag till alla som gillar punk. Och som sista superlativ vill jag nämna att filmmakarna fått till en väldigt grym samling med folk från andra band som pratar om sin relation till The Damned....
 
Vad sägs om te.x:

Tv Smith, Ian Mackaye, Lemmy (såklart), Jello Biafra, Charlie Harper, Gaye Black, Mick Jones (såklart # 2). Buzz Osbourne, Don Letts, Dave Gahan, Glen Matlock, Billy Idol, Steve Diggle med fler.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: