barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Gråsuggorna-Ett staket.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Dom är effektiva Gråsuggorna, jag tyckte att det var alldeles nyss Old punks never die kom. På den här skivan med 6 låtar så tycker jag-om jag ska jämföra med föregående alster-att dom tagit ett steg tillbaka. 
 
Ett steg tillbaka i avseendet att dom kör mer rakare punk utan omsvep. Även om förra skivan knappast gav vibbar av Pink Floyd (usch, vilken hemsk tanke det vore) så var den lite mer varierad än tidigare och nu kan jag tycka.
 
Detta är bara positivt, musikmässigt så har dom riktigt fått till det. Det låter djävlgit mycket punk, ganska skitigt och det är ös i stil med GBH, One Way System och kanske lite Discharge från början till slut. Texterna tyckte jag först var lite simpla och kanske hade behövt lite mer slipning.
 
Men jag tror det mest var för ribban är satt rätt högt numera av flertalet svenska gäng i gamet...så efter några lyssningar ändrades den åsikten och allt behöver ju inte vara så skarpt skrivet-budskapet är väl ändå viktigast.
 
Bäst är i mina öron Perfekta människor som låter väldigt mycket klassisk svensk punk, Aga kvinnor och spöa män är en träffsäker känga till Soldiers of Odin och avslutet på skivan-tolka åt helvete ger religion en känga där refrängen verkligen sätter sig...och väl är en blinking till Ebba Grön antar jag.
 
Gråsuggorna har med andra ord gjort ännu en bra skiva och är fortfarande ett av de mest underskattade svenska punkbandet....eller den svenska punkscenens bäst bevarade hemlighet om ni så vill.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: