barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Besserbitch-Pretenders and liars (LP)

Kategori: Skivrecensioner.

 
Det som fick mig att fastna för Besserbitch för 2 år sedan var blandningen av punk och en nypa metal. Men främst sången-där många gånger det lät som bandet spelade punk medans Elin sjöng som om det var metal. Och hade många olika nyanser av sitt röstregister, främst åt det arga hållet.
 
Så därför gör den här skivan mig lite besviken. Om jag ser den för vad det är-ett stort kliv framåt till att spela ganska rak skatepunk så är den bra. Skivan är inte skate rätt igenom, emellanåt glimtar det till och bandet låter som de till stor del gjorde på Moments of grey.
 
Men det som en gång gjorde att jag fastnade för dom-den speciella sången uteblir ganska mycket på den här skivan. I min öron utnyttjar Elin inte sin fulla kapacitet. Det känns också lite för välpolerat på sina håll, för cleant.
 
Men det blir helt klart godkänt då skivan inte är dålig, men dom är inte (helt) det Besserbitch jag föll för längre.
 
Bästa spåren är Hate anthem, I am a liar and you are a loser och Robots from hell.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: