barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

The Interrupters-Say it out loud.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Har ni någon gång lyssnat på ett band som låter så snarlikt ett annat att ni känt att ni lika gärna kan lyssna på bandet som de som lirar är influerade av?
 
Den känslan fick jag av The Interrupters. Tyvärr.
 
De första 3 låtarna är mycket bra, ösigt med bra refräng och körer. Och redan i första spåret By my side anar jag en Rancid-influens när Rancid ger sig på att köra baktakt. 
 
Det blir mer markant ju längre skivan går och efter lite mer än halva så började jag känna att jag nästan lika gärna skulle kunna dra av samlingen All the moonstompers.
 
Det blir även lite "Vi har hört den förut" då sångaren Aimee låter väldigt likt Brody Dalle. Många gånger känns det som om Rancid lånat in lite blåsare och har just henne på sång. Inte för att Aimee kan hjälpa hur hon låter men att det blri för uppenbart i mina öron att det satsat på just det..min teori förstärks när de slänger in rena punklåt här och där.
 
Trots detta är skivan bra, men det blir ganska fantasilöst efter ett tag. De brister i originalitet och vill jag lyssna på Rancid eller The Distillers-så lyssnar jag på just dom.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: