barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Världen brinner-10:15

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Om jag inte minns saker helt fel så är Världen brinner i princip samma band som varit aktivt sedan slutet av 90-talet under namnen Bright Boy och First of Many. Jag har inte sett dom live under detta namn än men vet att de alltid leverat på just den fronten.
 
Den här ep:n innehåller fyra låtar poppig punk som är medryckande och det är kul att höra Malin på svenska, innan har det uteslutande varit texter på engelska. Inledande Krig och tredje spåret Vi är bäst. Men alla är bra även om avslutande Av glas är lite för lugn för min smak. 
 
Jag hoppas kunna se bandet live snart och antar att Malin kommer vara lika svår att fånga på bild som tidigare. De har fått till bra energi på skivan men med facit i hand så tror jag att bandet främst ska ses live.
 
Bra gjort och kul att skivan kom på vinyl.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: