barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Posso Kongro 063 019

Kategori: Skivrecensioner.

 
Detta Örebroband har imponerat mig förut, både live och på skiva så jag såg mycket fram emot att höra denna sjua. Jag måste säga att det är väldigt frikostigt av Noise of Sweden att skicka ett recensionsexemplar när upplagan är så pass liten (150 ex).
 
Bandet är en bra blandning mellan Oi och, även om jag skyr uttrycket oftast-trallpunk. Skivans första låt ÖSD skins (RIP) knockade mig direkt och det bara fortsatte.
 
4 låtar med bra refränger, hög igenkänningsfaktor och det blir väldigt varierat då 3 av 4 bandmedlemmar sjunger. Vem som sjunger vad och när ska jag låta vara osagt.
 
Det är fylla, vilda sparkar mot höger/vänster och religiösa och lokalpatriostism bland annat. Det sistnämnda manifesteras bäst i avslutande Örebro, en pärla från förr ursprungligen gjord av Frenzy Four.
 
Och som en riktigt bra singel ska göra får den att vilja höra mer. Så jag hoppas på en fullängdare snart.
 
150 ex som sagt, bara att in och beställa.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: