barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Anti Nowhere League-League style.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
 
 
Den här skivan har jag läst mer ris än ros om. Främst så har det varit att såna som mest verkar lyssna på punk tycker ligan gjort ett bottennapp med att "börja spela reggae" och baktaksfantasterna tycker det är helgerån.
 
Jag själv gillar punk, jag gillar reggae-jag gillar punkyreggae. Animal och hans mannar ger sig på 10 rocksteady/reggae klassiker varav många är sådana som finns med på var och varannan samlingsskiva. Låtar som Love of the common people, Johnny too bad och Longshot kick de bucket av Nicky Thomas, The Slickers och The Pioneers.
 
..och dom gör det så det låtar ANWL, men även så måste jag säga att Animal inponerar med att sjunga väldigt bra. Inte för att han sjunger dåligt normalt sätt men han sjunger på ett litet annat sätt än med sin punkröst. Därmed inte att det blir skönsång men som sagt-det låter fortfarande mycket ANWL.

Så helgerån? 
 
Ingalunda i mina öron. En bra och kul skiva.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: