barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Vem fan är Richie Ramone?

Kategori: Allmänt

 
 
Precis som CJ Ramone gjorde för några år sedan så gör  Richie Ramone en Sverige-turnè strax.
 
Och jag ser exakt samma mönster som när den förstämnda drog sin repa....då som nu vill jag bara skrika ut:

Vem fan är Richie Ramone?
 
Ja, han var med i The Ramones.
 
Men under vilken tid var det?
 
Och ja, han spelar på tre skivor.
 
Men vilka skivor är det?
 
Svaren är 4 år samt tre plattor som inte direkt gått till världshistorien, även om The Ramones alltid är The Ramones och det givetvis finns bra låtar på skivorna.
 
Men just ja...jag får ju inte glömma att han skrev Somebody put something in my drink!!!
 
Så att folk blir helt till sig känns verkligen sisådär. Det hela känns somm unken nostalgi där nostalgin är något man griper efter halmstrån med.
 
Och att kalla honom "legend"...jag tänker inte ens bemöta det med ett svar.
 
Alla originalmedlemmarna är borta sedan länge och att åka runt och dra in stålar på deras namn i princip när man knappt var med själv...
 
Nej tack.
 
Men visst, det kommer säkert vara flera hundra pers som lägger ut ett par hundralappar för att se....en trummis.
 
Och jag antar att många kommer ta med sina exemplar av Ramones självbetitlade album, Leave home och Rocket to Russia för att Richie ska signera....
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: