barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

The Hacklers-Between the lines.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
A.M.T.Y tipsade om denna skiva för en tid sedan och jag tog min en lyssning, jag som alltid är ute efter nya bantaktsband. Jag trodde först att bandet var amerikaner, fråga mig inte varför men det visade sig att dom är ifrån Dublin.
 
Och skivan är mycket bra, bandet kör two-tone influerad ska i midtempo och låter mycket sent 80-tal/tidigt 90-tal. En jämn och bra skiva med en del samhällskritik och melankoli i stil med The Hotknives.
 
Öppnande Get out sätter sig direkt följt av titelspåret för att sen dras ner lite i Always in my mind där försöket till skönsång funkar sisådär. Men en jämn skiva dock med kanske lite brist på originalitet då en del spår låter lite lika varandra men jag rekommenderar herrskapet att ge detta band en chans. Jag tror denna skiva kan tilltala såväl sådana som lutar med åt original-ska då tempot är någonstans i mitten som sagt och även såna som inte lyssnar så mycket på ska till vardags.
 
Bästa spår: Crosshairs, Out on the streets och Bella ciao.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: