barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Allvaret-Skam och skuld.

Kategori: Skivrecensioner.

Allvarets foto.
 
En del av mina vänner och bekanta brukar ibland anmärka på att jag gillar Allvaret, då jag oftast är lite småallergisk när punk blir för känslosam. Men jag hävdar som vanligt att bandet klarar den balansgången, att det inte blir "för mycket".
 
Hela 4 år (fan vad fort det har gått) efter Tänk på döden så är nytt material välkommet och den här skivan är helt klart i klass med den förra. Det är en bra blandning av lite lugnare (eller "mer poppiga" låtar och arga mera punkigare låtar. Som vanligt så visar Sushila prov att hennes röst funkar mycket bra till vad det än bandet tar sig för.
 
Bäst är Som dimma, Rik och ung och kåt, Minns mig samt Om det är blod du vill ha ska du få det.
 
Ses i Västerås i augusti, jag lär stå längst fram.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: