barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

The Civillains-The final hour.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Enligt pressreleasen är detta band influerade av främst 90-tals punk, det kan jag hålla med om för i mina öron låter det väldigt mycket Operation IVY och Rancid. Hade den här plattan kommit för 10 år sedan hade jag nog säkert avfärdat dom utan att ge dom en riktig chans för vart och vartannat band hade ju dessa influenser så...det blev lite mättat.
 
Men nu är det 2012.
 
Innan hade jag främst bara hört talas om bandet ryktesvägen och hört en del superlativ och...ja, de stämde på alla punkter. Det är ös från början till slut, texterna är över genomsnittet och klyschor hittas inga Jag kom snabbt på mig själv att tänka:
 
Om de är så här bra på skiva-hur klockrent lär de då inte vara live?
 
Favoritspåren stavas Broken Bones, titelspåret, Get back up och fourtwentytwo-jag vill även puffa för det sjysta munspelet i Up to you.
 
Cirka 2 veckor kvar till nyårsafton och den här skivan lär stanna i min stereo fram tills dess. Eller iallafall inte ligga långt därifrån. En bra avslutning på året.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: