barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Nattflaxa.

Kategori: Skivrecensioner.

 
. Dagen till ära när den här skivan åkte in i stereon så småregnade det, jag hade lite huvudvärk från öldrickande kvällen innan-ja, en typisk söndag alltså. Men  kan ett band få mig,en sådan dag- göra att jag får lust att hoppa in i en moshpit och nästan kör en circlepit för mig själv i vardagsrummet- så har dom lyckats.
 
Jag skulle nog placera dom, enligt mina öron givetvis-någonstans emellan Agnostic Front och Exploited-främst då när det gäller skottarna sound på Beat the bastards. Jag tycker även Ljungs sätt att sjunga på vissa håll påminner mycket om Watties på nämnda platta (och tillika dess titelspår.)
 
Jag vet inte i hur pass stor utsträckning detta band kommer spela, då bland annat  trummisen har två andra band men jag hoppas att det här är mer än ett sidoprojekt.
 
Favoritspår: Reject forces och Bullet for a bling.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: