barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Alonzo & FAS 3@Bankiren.

Kategori: Gigrecensioner.

Kan väl sammanfatta gårdagen med att mina skyhöga förväntningar kanske inte riktigt infriades, även om det var en djäkligt kul kväll och bra musikaliskt. Som nämnt innan kändes det som kvällen kunde gå hursomhelst på ett personligt plan, men det blev inga katastrofer. Mötte upp Jojo och John rätt tidigt, planen var först att ta någon öl på något annat ställe men då det är billigast på Bankiren så knallade vi inte där direkt, det var ju där man skulle vara sen så....det var hyfsat med folk, för att vara Västerås även om jag hade väntat mig fler, främst fler "profiler" men West Coast riot låg ju bakom hörnet tidsmässigt och det var en onsdag....men de som var där var väl främst de som alltid är där....på liknande evenemang och annars också, utan att för den sakens skull vara intresserade av musiken. Sällskapet gjorde sorti rätt tidigt så jag hängde med H och dödsmetalltrummisen, som det var lite planerat innan också. Moving to Ashbury var förband och det var första gången jag såg dom. Och de var riktigt vassa....punk av den amerikanska sorten anno mitten/slutet av 90-talet ungefär utan att vara för poppigt. 
 
Och så huvudakten då....som inte var dåliga på något sätt men - jag hade väntat mig mer, med risk för att mina förväntningar var lite för höga. Alonzo himself hade GRYM scennärvaro och såg ut att vara på bra humör, men jag tyckte setet var så kort. Kanske sparade de sig lite till West Coast riot, vad vet jag? Men jag fick höra och sjunga med i Sex noll två, ABAB, Dörrterror och Atomreggae bland annat...men att de inte spelade Polsk Zchlager var bra djäkla underligt. Men jag ska inte klaga, fick mina plattor signerade (cd givetvis, vinylerna kunde jag ju inte släpa med), köpte en sjua och sålde in The Dräperz till en medlem i ett Stockholmsband, kanske det inte kommer ge någonting men det hade varit dumt att missa att göra lite promotion. 
 
 
Finfin kväll som satt som handen i handsken.
 
(12-07-26)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: