barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Hudson Falcons+The Flints.

Kategori: Gigrecensioner.

Vilken konsert! Falcons var t.o.m bättre än på Snövit förra året, vilket jag trodde de skulle få svårt att toppa....men det är att gå händelserna i förväg.

Vi ramlade in tre stycken ganska lagom till att det skulle börja....iaf var det utannonserat så. Det blir lite fördröjt vilket inte är ovanligt så man fick mingla lite innan. Jag har ju erfarenhet av att gå på gigs nykter (inte minst i år), för mig var det inga problem (även om kanske tre 3,5:or hade intagits hemma), men det var många som anmärkte på hur konstigt det kändes och var....alla är vi olika och har olika erfarenheter. Uppslutningen blev sådär, jag kan ju tycka många saknades...men jag ska inte säga något om det, folk får göra sina val men....ni missade verkligen ett kanongig!

Flints var pålitliga som vanligt, de två nya låtar lovar mycket gott inför framtiden - Leva och dö, som är med på den senaste volymen av  Turist i tillvaron och....den innan-vad nu Walle sa att den hette efteråt-Ett djävla liv? Den blev iaf min nya favoritlåt med bandet. Vidare körde de bland annat Anarki, Knogjärn och rosor och Julle.

Och som redan nämnt så levererade verkligen H.F. Så djävla ödmjuka och de vet verkligen vad de håller på med. Ett band som verkligen aldrig blir tråkiga eller förutsägbara och är väldigt breda musikaliskt utan att det spretar. Ösig punk i stil med Sham 69 och Stiff Little Fingers, en gnutta baktakt, lite mer lugna låtar och lite vibbar av Bruce Springsteen och blues.....Och att de är skickliga musiker var det inget tal om när Mark Linskey körde gitarrsolo med en ölflarra.

De körde en kavalkad av låtar som t.ex. Scab, Cocaine & blowjobs, Revolution, Monahan`s, Dont let the bastards get you down, Jersey City streets,  och min favoritlåt: Free Lori.

Klockan  12 dagen efter var jag är fortfarande uppspelt efter giget.

(Och just ja...ett band vid namn The Dräperz fick en shout out och låten Long live the kings tillägnade sig)

(12-04-13)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: