barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Marley.

Kategori: Film & Dokumentär.

 
Jag har sett en handfull dokumentärer om Bob Marley och den här hade jag stora förväntningar på då här från förra året den utlovar att man ska få känna honom mer som person, inte bara som en stor musiker. Och jag kan säga att jag inte blev besviken. Jag trodde det skulle bli för mustigt med 2½ timme men den var inte tråkig en sekund.
 
Delar av hans familj har bistått med material och som sagt-detta är djäkligt personligt och går mer på djupet än andra. Allt från kusiner, sysslingar och halvsyskon medverkar....såväl som de mer "okända" medlemmarna av The Wailers och Bob Andy, Chris Blackwell, hela I-threes,Jimmy Cliff och så vidare. Man får veta mycket som bara berörts kort tidigare-som om hans far, hur Bunny Wailer (som medproducerat) lämnade bandet och sjukdomen som tog Marleys liv..
 
Helt enkelt djäkligt djupgående och framför allt djävligt ärligt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: