barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Trubbel+Nattflaxa

Kategori: Gigrecensioner.

 
 
Den här spelning kunde gå hursomhelst publikmässigt...hade jag tänkt ett bra tag. På grund av mycket helger den senaste tiden så kanske folks ekonomi (och levrar?)  inte var den bästa?  Och sen hejdar jag mig för att skriva alltför mycket om folks illvilja och lathet att ta sig ner på gigs men samtidigt så sitter de och klickar gilla på facebook på allt som rör evenmangen ifråga? Nåja, för att gå händelserna i förväg så får man nog se att uppslutningen vart godkänd.
 
Nattflaxa gjorde scendebut och öppnade med Take it to the streets part 1 följt av Americanized, hela epn brändes av plus några till och det var kul att se och höra David trumma på snabbare och hårdare än vad jag är van att se, och rent visuellt så kändes det lite märkligt att se Ljung spela på en gura som jag associerar mer med metal än med hardcore-men det är säkert bara jag. En bra debut och som jag skrivit förut så hoppas jag att det satsas på det här bandet.
 
Trubbel hade jag bara snabbt lyssnat igenom före och de lät helt klart okej. De verkade ha en del supporters med sig för det var ganska många ansikten bland de röjande som jag inte kände igen - inte för att man har koll på alla men jag tror det måste rört sig om utomsocknes. Det gick vilt till framför scenen och bandet gjorde en bra spelning, jag själv fick en riktig pärla över ögonbrynet och det ömmar såhär 2 dar efter men en punkspelning är ingen punkspelning utan lite ont i kroppen. Dock så försvann känslan av bandet hos mig rätt fort-men jag tror det mer handlade om den kaosartade avslutningen på ett personligt plan på kvällen....så jag hoppas kunna se bandet igen så jag kan ge en djupare presentation/recension av dom. Dock så hoppas jag att de halvt avklädda snubbarna som var med på scenen inte är ett stående inslag i deras uppträdadande för det blev väldigt mycket studentspex över det hela och det är ingen jag associerar-eller vill associera med punk.
 
En bra arrangemang av Dead Rhythm, nästa gång blir i februari då Gatans Lag & Angers Curse kör. Och efter det hoppas jag på att alla gigs klubben ordnar inte kommer falla på de helger jag inte har möjlighet att komma.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: