barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

V/A-Cashing in on christmas 5.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
 Lagom tills julen kastas ut fick jag hem denna skiva-där 19 band med bra spridning internationellt gör jullåtar i punkversioner. Musikaliskt är det allt ifrån traditionell Oi och hardcore till vad jag skulle klasska som skate-punk samt även lite baktakt. Mycket blev som jag trott-låtar om hatet mot julen med lite glimten i ögat och en hel del "Ho ho ho-nu ska vi supa skallen av oss" . Men även en del eftertänksamma texter som handlar om att julen inte är rosenröd för alla, om man t.ex är hemlös. Två av låtarna som behandlar detta är också bland de bästa på skivan-Cut the wire av Prins Carl och Another night alone av Strangehold (jag fullkomligt älskar Lisas whiskeyröst)
 
Skivan är okej rätt igenom och jag tycker inte direkt något är katastrof, dock så finner jag det lite otroligt att temaskivorna kommit ut i hela fem volymer men jag är glad över att banden på den här volymen i princip helt hållit sig borta från att riva av covers som t.e.x Jingle bells och liknande, jag vet dock inte hur det är på de andra volymerna. Jag har läst och hört en del knorra över Evil Conducts bidrag-en cover på Silver bells och det kanske inte är deras mest lysande insats men inte ens dom kan ju leverera varje gång, dock så är det bättre än om de till exempel skulle gjort Mary`s boy child.
 
Bäst förutom nämnda akter är Hooligan (Dublin), Lion`s Law, Bishops Green och Harrington Saints. Jag gillar även att bolaget tagit med en cd med låtarna på så man kan minska slitaget på vinylen-som givetvis är röd.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: