barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Discharger/Jenny Woo-Clockwork Patriots.

Kategori: Skivrecensioner.

 
En (inte direkt ny) split mellan Holländska Discharger som är ett av mina favoritband från landet ifråga-trots hård konkurrens och Jenny Woo, som jag alltid ansett är en duktig och ambitiös tjej som verkar ha skinn på näsan och som fört in lite nytt till musikscenen.
 
De båda akterna bidrar jag sex spår var, Discharger kör som vanligt sin tuffa Oi med lite nosande på metal (även om de väl göra det mer nu) med bra körer och driv. Här tycker jag dock de kunde låtit bli att ta med två akustiska spår, de kunde istället låtit Jenny Woo ta den biten. Ibland tycker jag de låter väldigt likt Discipline och mina favoriter bland deras bidrag är Born immortal (snabbast på skivan) och I believe. De kör även en btra tolkning av Riot (The Oppressed)
 
Jenny blandar akustiskt med låtar där hon backas av några musiker (dock inte Discharger) och som vanligt så föredrar jag henne akustiskt även om främst Sound of the scene är ett klockrent spår, helt klart bäst tillsammans med Stronger. Det enda negativa är att jag tycker att ibland skulle hon kunna tona ner wailandet lite.
 
Det är även lite synd att de bägge akterna inte möts i någon låt som avslutningen men man kan inte få allt. Outlaws förs tanken till lätt där men den har jag ju redan på en annan skiva men....det hade varit idè här tycker jag.
 
En helt klart godkänd skiva,
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: