barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Oi! This is streetpunk Vol 5.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Femte volymen i denna populära samlingserie. Och precis som de andra volymerna så är det  mycket bra.
 
Epiteten streetpunk irriterade mig en aning redan första gången i normal (nåja) tid då jag tyckte att det fort blev inflation i hela grejen och lite av en posörgrej. Ett sätt för band att flörta med skinheads och Oi men gömma sig bakom "streetpunk" om det börjar bli lite hett. Nåja, den tiden är över och jag ska inte ödsla med tid på det.
 
 Bara en sådan öppning som den har, med två spår Aussie Oi av Razorcut och Black Ball följt av Grade 2, som nog kommer bli "the next big thing"...
 
Det här är fräscht, det är tungt med genomgående Oi-influenser i många av bandens ja, streetpunk då. Om jag ser till hela skivan på en gång .Tungt och melodiöst på samma gång-ett djäkla driv helt enkelt.
 
Ja, med en sådan start, som nästan gjorde mig lite matt - så undrade jag om tempot skulle kunna hållas?
 
Det fortsätter med Reducers SF bland annat som inte helt oväntat gör en stark insats. Det slaknar kanske lite i mitten med Darkbuster och Generators men en samling är ju sällan hundraprocentig. Roadside Bombers och avslutande The Struggle är bland det bättre på slutet och det gör att betyget måste bli.
 
En stark fyra.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: