barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

V/A-Chaos in Sweden # 2.

Kategori: Skivrecensioner.

 
6 år efter ettan kommer nu tvåan, denna gång utgiven av Snail Trail Records på vinyl.
 
Skivan får en rivstart med Agent Bulldogg i Watching the rich kids, en start med det bandet kan inte bli fel och då jag anser att Arthur Kitchener är en sann gatuhjälte så faller den här covern mig mycket i smaken. Efter Avgå! och den för mig nya bekantskapen Drip Feed så smäller Lost Warning på i suveräna Ratface följt av Oldfashioned Ideas.
 
Och jag inser här att det kommer bli himla svårt att plocka ut favoriter. Så det får bli att en del bra band får ge lite vika på den här samlingen om man nu ska se det så. Utan att vara dåliga på något vis.
 
A-sidan avslutas med Sabotage som levererar klockrena Inget tack, om ett människoöden där refrängen bland annat innehåller frasen "blåst på konfekten" och vem kan motstå en sådan formulering? Inte jag i alla fall.
 
B-sidan öppnas med Constitutional Breakdown, en ganska lugn och lite poppig öppning följt av Ligisterna som här är bättre än vad jag minns dom. Sen kommer Nya Given och blåser på nästan i UK 82 tempo i Vi mot er (ja, med kazoo här också) innan Projekt 9:s En gång till där de låter väldigt mycket Antipati. Och jag tror just dom kan komma att bli lika stora som Antipati var.
 
Psykbryt är ett av banden som får maka på sig lite i konkurrensen som jag nämnde tidigare och skivan avslutas med numera avsomnade Spotlicks där Elin inte skräder orden om någon snubbe i Stick och brinn.
 
En mycket bra skiva med bredd-gammalt och nytt med en del överraskningar. Ett hedersvärt initiativ så ta och köp den här plattan innan den tar slut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: