barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Keyböard Warriör # 2.

Kategori: Fanzines.

 
 
 
Mitt första möte med detta zine-vars redaktör berättade innan han skickade det-att alla band som intervjuas är införstådda med att vissa frågor alla gånger inte är så värst seriösa. I inledningen (förordet?) så skriver han att han har som ambition att blanda gammalt med nytt, seriöst och ibland inte så seriöst.
 
Och det blandningen av det lyckas han med. Emellanåt tänker jag en del på både Pie Mag och Sika Äpärä men jag ska väl också säga att....när det inte är så seriöst så är det inte att det blir för larvigt-balansgången klaras.
 
I detta nummer kan du läsa om kasettbolaget Brain Abuse, Rixe, en  mycket bra intervju med Attak och en krönika av Martin från Svart Städhjälp där han skriver om ett gäng hc-skivor och band....och enligt somliga (säkert) pissar en del i kyrkan. Det konceptet funderar jag på att sno, eller jag menar "låna". 
 
Allt på engelska och en frisk fläkt. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: