barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

That Driving Beat-Good loving/I`m getting tired.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
AMTY`s senaste släpp fick mig verkligen att få lust att få bakdelen ur den berömda vagnen och gräva ner mig i Northern Soul. Något som varit på gång i ett par år (och på äldre dagar). That Driving Beat bjuder på två låtar med otroligt bra sång av tre mycket bra sångerskor och musik ett minst sagt stort band.
 
Bägge låtarna är covers, från 73 av Rising Sun och 68 av The Carlettes. Och efter att ha för sakens skull kollat upp originalen efter de många genomlyssningarna av denna singel så....gör helt klart bandet dom rättvisa. De lyckas även få till det med ljudet så man tror att det är versioner från just den tiden. På samma sätt som en del baktaktsband ibland lyckas med att få en att tro att det är ett studioband hos Coxsone och inte ett band från t.ex staterna på 2000-talet.
 
Tydligen finns det en skiva till av detta band med 3 år på nacken och då den här skivan väckte lusten att höra mer av bandet så ska den nog införskaffas snart. 
 
Men tills dess så kan jag ju alltid använda mig av det av mig minst sagt sparsamt använda Spotify för det digitala släppet av den här singeln innehåller hela fem stycken extraspår.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: