barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Lastkaj 14-Becksvart.

Kategori: Skivrecensioner.

Mark Keijsers foto.
 
Ännu en skiva från ett favoritband. Jag var dock lite orolig inför det här släppet då det var mycket snack om att texterna skulle vara väldigt mörka och andas utan hopp och liknande-för det har funnits och finns alldeles för mycket (svensk) punk där texterna är så men det är någon djävla offermentalitet-något som inte hör hemma inom punken.
 
Skivan är becksvart men det är ingen offermentalitet utan konstaterande att allt är skit och att det inte finns något hopp...till ett djävla drag musikaliskt. Som ett Asta Kask med ångest.
 
Det är nästan helt klockrent helt igenom och det är nästan omöjligt att plocka ut tre favoriter. Men främst gillar jag Bläddderfilmer om natten, Dom har fel och Börja om men som sagt-skivan är så bra så jag vill egentligen inte plocka ut bara tre stycken.
 
Jag gillar även att Ammy har fått (större?) utrymme än vanligt och sjunger lead på någhra av låtarna och även någon rad här och där...stenförtjust i kvinnliga röster som jag är.
 
Farligt nära full pott-missa inte den här skivan!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: