barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Clap your hands and stomp you feet?

Kategori: Allmänt

 
Förra året kom den där glamvågen inom punken riktigt igång enligt mig. Giuda blev större och banden blev fler och släppte en massa skivor...band som Shandy, Hard Wax, Suede Razors med fler.
 
Jag själv gillar en del av den musiken, då som nu.
 
Dock så är jag lite tveksam över hela grejen. Visst, en del skins lyssnade på glam när det begav sig sent 60-tal och mitten av 70-talet. Liksom bovver rock som folk verkar tycka är samma grej. Samt att många medlemmar i punk och Oi-band droppar Slade, T-Rex och Sweet som barndomshjältar (främst de äldre banden) men...
 
..."räcker" verkligen detta?
 
Att bygga en egen lite scen på? Är inte kopplingen ändå lite långsökt?
 
Det stör mig inte så att jag ligger sömnlös men om man lägger till redan nämnda band plus att ordet "sharpie" används mer och mer-felaktig i min bok så undrar jag lite över...
 
..är det folk som halvt tröttnat på punk/Oi och nu hittat ett kryphål så de kan lyssna på glam?
 
Eller "bootboy glam"....allt för att göra det lite tuffare ibland.
 
Ett litet fräscht och pittoreskt inslag inom punken men lite en höna av en fjäder anser jag att det är.
 
Och till slut...ska vi vara så...så är det klubbat en gång för alla (för länge sen) att Slades period som skinheads bara var en modè/kommersiell grej som var väldigt, väldigt flyktig.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: