barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Rixe-Les nerfs a rif

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
En av förra årets bästa singlar med ett av de mest populära banden just nu. Även jag är ett fan och trots att jag inte hajar ett ord vad dom sjunger om så är den här singeln suverän.
 
Lite (sena) Blitz, spår av UK Subs och en massa Brutal Combat tycker jag mig höra i de fyra spåren och snart är det väl dags för en fullängdare?
 
Sen kan jag inte låta bli att fundera på vad det är bandet har som gör att dom kommer undan att ta politiskt ställning i form av gig de medverkar på....när andra band skulle avfärdas totalt av vissa delar av scenen. Men det är bara mitt egna överanalyserande och det kanske man inte ens bör fundera över utan bara tycka att det är bra....eller ett tecken på inkonsekvens och olika regler för olika band.
 
Har du inte kollat upp detta band så gör det nu!
 
Låtlista: Hexagone, A contre-courantRapport de force och Rixe.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: