barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

The Liptones / Beat Bahnhof - Split

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
 
Alltid intressant att höra nytt från The Liptones. Och inte gjorde dom mig besviken här. 2 bra låtar där den första Karma comedown är väldigt rockig utan att tappa baktakten. Bra blås och körer-ett djäkla ös och en solklar hit. Det finns även en video till låten där dom verkligen gjort en pastich den där inte helt okända Robert Zimmerman. 
 
Spår två, Paranoia part 2 är lite lugnare men som KC mycket bar körer bland annat. Dock är jag inte så överförtjust i synthen, eller är det keyboard? Det ger en känsla av synthmusik och det skyr jag.
 
Beat Bahnhof
Hade jag inte hört innan men de har vad jag förstått spelat i 4 år och kallar sin musik "4 rd wave ska" (jag låter bli att nappa på det betet) och tja...de låter i mina öron som en okej blandning av The Toasters och typisk tysk ska från 80-talet/början på 90. Ganska snabbt och mycket blås.
 
På omslaget så visar de prov på gamla fina traditioner där de helt klart inspirerats av Madness-Absolutly.
 
De gör en hyfsad insats med sina två bidrag, Ska killers (BB Tokio) som de skrivit tillsammans med Bucket och får mig att tänka på James Bond och väldigt svängiga With souls bouncing.
 
En skiva som jag fick på cd men som jag kommer köpa på vinyl helt klart, främst pga Karma comedown. Vill du spara plats hemma så finns den givetvis på spotity också samt säkert på fler sådana ställen. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: