barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

That Driving beat-Wishing and hoping.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
 
That Driving beat har gjort det igen, ännu en bra singel där dom tolkar två gamla Northern Soul klassiker där de gör dom verkligen rättvisa. Titelspåret är gjord av Billy Keane 68 och där sjunger Ulrika lead, och därmed har alla tre av "the triple-star vocalist sensation" sjungit lead på bandets singlar.
 
B-sidan That`s alright är en av mina absoluta favoritlåtar i genren Northern soul och även den gör dom fantastiskt bra. Originalet är från 66 och gjordes av Blue aces, här sköter min favorit av de tre damerna sången, nämligen Yvonne.
 
Även denna singel kommer spelas flitigt i mitt hem så gillar du Northern soul så ta och köp skivan, samt kolla upp originalen också.
 
Nästa gång hoppas jag verkligen på en fullängdare och jag kan verkligen rekommendera att se bandet live om ni får chansen.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: