barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Fuck Frankie/Giftigt Avfall.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Ett väldigt snyggt omslag, i alla fall Fuck Frankies, som är ritad av gitarristen Lisa.
 
Den här spliten köptes främst pga det redan nämnda bandet som bidrar med två låtar som även finns med på LPn Twobeat continued. Där Everwhere redan var en favorit med snabb d-takt, lite replokalsljud och Matilda sjunger där som hon gör när jag gillar hennes sång som bäst. Väldigt gapigt och aggressivt och hon låter som hon är helt förstörd efter 3 dagar av masskonsumtion av whiskey och cigarrer.
 
It`s gonna leave a stain är jag mindre förtjust i då den går för sakta i min smak men givetvis får dom godkänt pga starka Everywhere.
 
Giftigt avfall...är väl crust eller råpunk om man så vill. Inte riktigt min grej även om även den punkgenren kan producera lite bra grejer då och då. Det är väl typisk sådan men några rader text som säger sitt klara språk, när man hör texten det vill säga. De sex låtarna som dom bränner av på runt 5 minuter heter bland annat Homofobhögern, raggarsvin och hora för överheten och med dom titlarna så behövs texterna inte direkt disekerras?
 
Även om bandet inte faller mig i smaken så får dom pluspoäng för sin DIY anda som dom även praktiserar vid sina andra släpp.
 
Men i det stora hela ingen skiva som kommer snutta vidare ofta för låtarna av Fuck Frankie finns redan på LPn som jag har.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: