barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Västerås vegfest.

Kategori: Gigrecensioner.

 
 
Västerås vegfest hade fått till en riktigt bra (punk) line-up, flera av banden har jag sett tidigare (dock för få gånger) och några hade jag velat se länge så....helt perfekt sätt att tillbringa en helg på, att se flera bra band för 0 kronor.
 
Första bandet som jag skulle se var Gråsuggorna. Jag hade velat se Belta 53 men det var lite andra saker på dagen i vägen. Sen blev det iofs lite snopet då allt blev förskjuten en timme pga regn så...jag hade hunnit om jag vetat det men,men.
 
Så det fanns lite tid att slå ihjäl på plats innan Rättviks stolthet. Som ägnades med att se Käpprätt som gjorde sin första spelning och introducerade sig kort och gott "Vi är alkoholister". Jag skulle klassa deras musik som hardcore och det var både en tjej och en kille på sång. Helt klart potential men avsaknad av bra ljud gjorde inte bandet direkt rättvisa. Så jag hoppas att få se dom igen med bättre ljud.
 
Efter det klev Discorporea på som var crust och ganska bra sådan, kors i taket!
 
 
 
Efter skivköp och morsande på just Gråsuggorna, lite surrande med HeidiAnna och Anders med familj samt Jojo så fanns det fortfarande lite tid så jag sprang (nåja) till Bishops för en snabb och svindyr Newcastle.
 
Tillbaka precis i tid och publikskaran hade blivit lite mindre. Tyvärr. Gråsuggorna är ett av de mest underskattade banden i Sverige och så fortsatte det väl tyvärr lite att vara även här.
 
Var Thomas tagit vägen vet jag inte men för dagen var dom en trio. Och öste på med det närmaste UK 82 man kan komma idag enligt min åsikt. Perfekta människor, Så fan heller, Andras blod ger oss bröd och Punkelit spelades bland annat och sen fick även ett visst annat punkband en känga i en låt som inte uppfattade vad den hette men ordet "pengar" återkom ofta i låten så....gnugga era geniknölar.
 
 
 
En väldigt bra öppning på kvällen, fortsättning följer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: